Coca-Cola ogłosiła liczbę drużyn zgłoszonych do XIII edycji Coca-Cola Cup oraz zaprezentowała ambasadora i nowe elementy turnieju.
Coca-Cola ogłosiła liczbę drużyn zgłoszonych do XIII edycji Coca-Cola Cup oraz zaprezentowała ambasadora i nowe elementy turnieju.
W bardzo piłkarskiej scenerii sali SKYBOX na nowym stadionie warszawskiej Legii zainaugurowano dzisiaj trzynastą edycję turnieju piłkarskiego dla młodzieży Coca-Cola Cup. Organizator turnieju, firma Coca-Cola, partner Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™, zaprezentował nowe elementy turnieju – Akademię Futbolu Coca-Cola Cup oraz Strefy Aktywnego Życia. Na specjalnej konferencji podsumowano również fazę zapisów do tegorocznej edycji turnieju oraz przedstawiono ambasadora projektu. Został nim uznany szkoleniowiec, współtwórca szkoły piłkarskiej Ajaxu Amsterdam Jan Pruijn.
Do tegorocznej edycji turnieju Coca-Cola Cup zgłosiło się łącznie w całym kraju 3 829 drużyn, w tym 1 321 zespołów dziewcząt i 2 508 chłopców. To o 573 więcej niż w 2010 roku. Podobnie jak w zeszłym roku, najliczniej reprezentowane będzie województwo mazowieckie (404 zgłoszone drużyny). Rozgrywki turniejowe ruszają w całej Polsce z początkiem kwietnia i zaczną się od rundy eliminacyjnej. Sam turniej potrwa do połowy czerwca i zakończy się wielkim finałem krajowym.
Uczestnicy turnieju powalczą w tym roku o nagrodę główną, którą jest wyjazd zwycięskiej drużyny do Doniecka, jednego z miast-gospodarzy mistrzostw UEFA EURO 2012TM. Będą tam mieli okazję wziąć udział w tygodniowym szkoleniu pod okiem najlepszych szkoleniowców młodzieży w Europie oraz obejrzeć mecz znanego klubu Szachtar Donieck, zdobywcy Pucharu UEFA w 2009 roku, regularnie występującego w Lidze Mistrzów.
W tym roku Coca-Cola Cup może pochwalić się nową inicjatywą - Akademią Futbolu Coca–Cola Cup. Ten autorski projekt ma na celu promowanie utalentowanych młodych piłkarzy i umożliwianie im rozwijania piłkarskich umiejętności pod okiem najlepszych fachowców z Europy. Akademia Futbolu została przygotowana na potrzeby Coca-Cola Cup przez Polish Soccer Skills, prężnie działającą firmę organizującą indywidualne, kompleksowe programy treningowe dla młodych piłkarzy, będące uzupełnieniem szkolenia klubowego. Partnerami Akademii Futbolu zostali również znani holenderscy szkoleniowcy: Jan Pruijn, Ambasador Coca-Cola Cup 2011 oraz Hendrikus Jansen, niezwykle doświadczony licencjonowany trener Holenderskiego Królewskiego Związku Piłki Nożnej, który szkolił m.in. trenera Feyenoordu Rotterdam Mario Beena, obecnego szkoleniowca Polonii Warszawa Theo Bosa oraz wybitnego Reprezentanta Polski Włodzimierza Smolarka.
- Jestem dumny, że będę mógł pomagać firmie Coca-Cola przy promocji jednego z najważniejszych wydarzeń piłkarskich dedykowanych młodzieży w Polsce – powiedział Jan Pruijn. - Turniej doskonale wpisuje się w realizację bliskiej mi idei grassroots. Gorąco popieram pomysł Akademii Futbolu Coca-Cola Cup, której celem będzie odkrywanie piłkarskich talentów poprzez właściwą selekcję i indywidualne szkolenie podnoszące umiejętności techniczne i motoryczne młodych zawodników. Akademia Futbolu korzystać będzie z najlepszych wzorców światowych, m.in. system skautingu. Najzdolniejsi gracze wybierani będą przez trenerów-skautów podczas rozgrywek turniejowych, a także na podstawie specjalnie przygotowanych testów. Będą oceniane ich umiejętności techniczne, taktyczne, motoryczne i predyspozycje psychiczne. Podobny system funkcjonuje np. w szkółce piłkarskiej Ajaxu Amsterdam, którą miałem przyjemność tworzyć i rozwijać - dodał Pruijn.
Trenerzy Akademii oceniać będą zawodników podczas wszystkich finałów wojewódzkich. Po zakończeniu fazy grupowej rozgrywek, wyselekcjonowani zawodnicy zaproszeni zostaną do specjalnej strefy, w której trenerzy indywidualnie ocenią ich umiejętności. Podczas turnieju finałowego Coca-Cola Cup wyłoniona zostanie najlepsza dziesiątka – finaliści Akademii Futbolu Coca-Cola Cup.
Organizatorzy turnieju podkreślają, jak ważny w rozwoju młodych sportowych talentów jest nie tylko ich piłkarski talent, ale też wsparcie ich rozwoju emocjonalnego na drodze do przyszłej kariery. Kluczową rolę odgrywają tu rodzice. Dlatego też założeniem tegorocznej edycji Coca-Cola Cup jest stworzenie dla rodziców młodych piłkarzy platformy do wymiany swoich doświadczeń, spostrzeżeń, rad. Krzysztof Kunik, dyrektor zarządzający Polish Soccer Skills, prywatnie ojciec nastoletniego piłkarza, tak opowiada o rodzicielskich doświadczeniach.
- Mieszkałem kilka lat za granicą i tam stęskniłem się z nowoczesnymi metodami szkolenia młodzieży – mówi Kunik. - Po powrocie do kraju z przykrością stwierdziłem, że istnieje olbrzymia dysproporcja w indywidualnych umiejętnościach piłkarskich młodych graczy i to zarówno technicznych jak i psychicznych. W polskich klubach nie ma czasu i środków na indywidualne szkolenia, liczy się drużyna. Postanowiłem wziąć sprawy we własne ręce i zadziałać jako rodzic, zmierzyć się z tym problemem. Tak powstała Polish Soccer Skills, której genezą była chęć stworzenia platformy dla rodziców pragnących rozwijać indywidualne umiejętności piłkarskie swoich dzieci. Chciałbym podkreślić rolę nas – rodziców w realizacji pasji sportowych naszych dzieci. Nie wszyscy z nas wiedzą jak sobie z tą rolą poradzić, wielu z nas nie jest do niej przygotowanych, dlatego cieszę się, że będę mógł dzielić się swoją wiedzą i radami z rodzicami uczestników turnieju Coca-Cola Cup – dodał Kunik.
W tym roku Coca-Cola Cup stwarza też ciekawe możliwości nie tylko dla uczestników turnieju, ale dla szerszych grup fanów, którzy będą obserwować zmagania młodych piłkarzy. Specjalnie dla nich uruchomione zostaną Strefy Aktywnego Życia, które towarzyszyć będą 16 finałom wojewódzkim oraz finałowi ogólnopolskiemu.
- Jako organizator Coca-Cola Cup oraz partner największych sportowych imprez takich jak choćby EURO 2012, chcemy wykorzystać skalę turnieju, aby zachęcić do sportu i aktywności fizycznej szersze grono ludzi, a nie tylko uczestników samego turnieju. Dlatego przygotowaliśmy Strefy Aktywnego Życia czyli specjalne wydzielone miejsca, w których zawodnicy i wszyscy, którzy przyjdą kibicować rozgrywkom Coca-Cola Cup będą mogli wziąć udział w dodatkowych animacjach oraz konkursach o charakterze sportowym.
Na profesjonalnych urządzeniach treningowych, takich, jak: piłkarski tor przeszkód, boisko do gry 1 na 1 czy bramka radarowa mierząca prędkość strzału, będzie można sprawdzić swoje umiejętności piłkarskie, wziąć udział w zajęciach fitness czy pobawić się konsolami z kontrolerami ruchu. – powiedziała Katarzyna Borucka, dyrektor ds. wizerunku firmy, komunikacji i kontaktów zewnętrznych, Coca-Cola Poland.
Turniej Coca-Cola Cup 2011 został objęty honorowym patronatem przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Szkolny Związek Sportowy. Partnerem merytorycznym turnieju jest Polish Soccer Skills, natomiast partnerem technicznym firma Adidas.
Patronat medialny: Gazeta Wyborcza, portal sport.pl, telewizja TVN, Radio Eska oraz magazyn BravoSport.
Wydarzenia w ramach tegorocznej edycji turnieju Coca-Cola Cup można śledzić na nowej stronie pod adresem www.cocacolacup.pl
O turnieju Coca-Cola Cup
W dotychczasowych dwunastu edycjach turnieju swoje umiejętność zaprezentowało już blisko pół miliona młodych piłkarzy. W 2010 roku powstała po raz pierwszy osobna kategoria dla dziewcząt – wzięło w niej udział aż 1106 drużyn żeńskich. Przez 12 lat swojego istnienia turniej nie tylko przyczynił się znacząco do promocji futbolu i aktywności sportowej wśród młodzieży, ale też okazał się trampoliną do profesjonalnej kariery piłkarskiej wielu z nich, między innymi dla Ariela Borysiuka, 19-letniego zawodnika Legii Warszawa, mającego dziś realne szanse wystąpienia podczas UEFA EURO 2012TM, Michała Janoty (Feyenoord Rotterdam), Radosława Majewskiego gracza Nottingham Forest, Roberta Lewandowskiego (Borussia Dortmund) czy Kamila Grosickiego zawodnika Sivassporu.
Firmy z systemu Coca-Cola są związane z piłką nożną od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r. Coca-Cola jest też najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1974. Od 1988 roku firma wspiera też Unię Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA).
Poza sponsorowaniem największych imprez piłkarskich, jak Mistrzostwa Świata czy Europy, Coca-Cola realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.