MAŁE PODGRUPY

Trening drużynowy w systemie Soccer Skills PRO TEAM oparty jest o podział drużyny na małe podgrupy (czteroosobowe, ośmioosobowe).

Zawodnicy w taki sposób podzieleni są względem potrzeb treningowych wymagających doskonalenia.

Daje to łatwość w wychwytywaniu detali w trakcie nauczania oraz pozwala szybciej doskonalić elementy techniczno-taktyczne.

PLANIFIKACJA

System Soccer Skills PRO TEAM zawiera roczną planifikację treningów, w której wyznaczone są cele: roczne, miesięczne i tygodniowe w oparciu o potrzeby zawodników w danym wieku, związane z ich rozwojem i predyspozycjami motorycznymi.

Koordynacyjne Zdolności Motoryczne (KZM) stanowią jeden z głównych elementów nauczania. 

POZIOMY NAUCZANIA

System Soccer Skills PRO TEAM obejmuje siedem głównych poziomów nauczania gry w piłkę nożną, każdy podzielony na 2 kategorie wiekowe:

  • Etap 0: kategorie wiekowe: 5 lat (G2), 6 lat (G1)
  • Etap 1: kategorie wiekowe: 7 lat (F2), 8 lat (F1)
  • Etap 2: kategorie wiekowe: 9 lat (E2), 10 lat (E1)
  • Etap 3: kategorie wiekowe: 11 lat (D2), 12 lat (D1)
  • Etap 4: kategorie wiekowe: 13 lat (C2), 14 lat (C1)
  • Etap 5: kategorie wiekowe: 15 lat (B2), 16 lat (B1)
  • Etap 6: kategorie wiekowe: 17 lat (A2), 19 lat (A1)

PROGRESJA

System Soccer Skills PRO TEAM w łatwy sposób pozwala na wprowadzenie progresji w doborze środków treningowych w zależności od poziomu zawodników oraz kategorii wiekowej.

Trenerzy prowadząc zajęcia wg metodologii Soccer Skills PRO TEAM nauczają poprzez trening, co oddziaływujące na obszary zawodnika takie jak: koordynacyjne, poznawcze, emocjonalne, kreatywno-ekspresyjne, społeczne. Wszystkie te obszary są wzajemnie powiązane. Powinny być rozwijane równocześnie, żeby zapewnić prawidłowy rozwój zawodnika.

Zawodnik wg naszej metodologii tratowany jest jako całość.

ZAWODNIK KREATYWNY

Soccer Skills PRO TEAM jest ukierunkowany na zawodników. To oni są najważniejsi. 

Zadaniem trenerów jest stworzenie środowiska, w którym zawodnicy będą mogli samodzielnie podejmować decyzje i umożliwienie im aktywnego uczenia się. Trener jest przewodnikiem.

By wychować zawodników kreatywnych konieczne jest pozostawienie im swobody w działaniu, umożliwienie podejmowania ryzyka i co najważniejsze, uczenia się na błędach. 

INDYWIDUALIZACJA

Tworząc system Soccer Skills PRO TEAM wzięliśmy pod uwagę różne tempo rozwoju zawodników. Nie jest możliwe, by trener miał dokładnie takich samych zawodników pod kątem rozwoju.

Trener musi koordynować rozwój zawodnika, nie może jednak zmienić tego procesu, a cierpliwie czekać i wspierać zawodnika w dążeniu do poziomu mistrzostwa sportowego. 

ZESPÓŁ

Według naszej metodologii uczymy zawodników poczucia, że zawsze mogą zrobić coś dla grupy i grupa zawsze może zrobić coś dla danego zawodnika (solidarność). Ważne aby tą świadomość konstruować krok po kroku.

Dzieci nie chcą dzielić się piłką, traktują to jako zabawkę i ich własność. Trzeba to zrozumieć i stopniowo im tłumaczyć że to sport zespołowy, przekazywać to w sposób pozytywny i  stopniowy , zwracając uwagę, nie tylko na komunikację werbalną ale również niewerbalną (mowa ciała zawodnika).

KOMPLEKSOWOŚĆ

Zawodnicy trenujący wg naszej metodologii są uczeni, że gra w piłkę nożną jest niepodzielna, a więc obrona i atak są ściśle powiązane. Nie należy oddzielać  ataku od obrony, gdyż te elementy są uzależnione od siebie. Zawodnicy w trakcie nauczania metodologią PSS nie maja myśleć tylko o obronie lub tylko o ataku . Trening wg metodologii Soccer Skills PRO TEAM traktuje atak i obronę jako spójność, i są one ćwiczone równocześnie, akcentując w zależności od sezonowej planifikacji jedną część ponad drugą. Zawodnicy trenujący wg naszej metodologii muszą być proaktywni w ataku jak i obronie. Zadaniem zawodnika wg metodologii  Soccer Skills PRO TEAM jest  próba uwarunkowania gry w każdym momencie i tym samym przejęcie inicjatywy. Zawodnik swoim zachowaniem w obronie, nawet jak nie ma piłki to musi mieć świadomość, że poprzez jego decyzje może wpłynąć na grę swojego zespołu.